رئیس جمهور اعلام کرد: از نظر ایران، موضوع هسته‌ای به عنوان یک موضوع سیاسی پایان یافته است و دو سه کشوری که نمی‌خواهند واقعیت هسته‌ای شدن ایران اسلامی را بپذیرند سرانجام به این واقعیت خواهند رسید.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در گفتگو با سیمای جمهوری اسلامی، با اشاره به پذیرش حق مسلم ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای از جانب کشورهای غیرمتعهد، کشورهای شرقی و اروپایی گفت: از دو سه ماه قبل اژانس انرژی اتمی نقش خود را به طور درست انجام داده است و تلاش کرده تا نقش خود را از حالت سیاسی به حالت فنی و واقعی در آورد.

به گزارش دفتر امروز امور رسانه‌های ریاست جمهوری، احمدی نژاد افزود: برخی قدرت‌ها از ابتدا با فشار به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، موضوع هسته‌ای ایران را سیاسی کردند و کشورهای غربی به بهانه مذاکره،همه تحقیقات وفعالیت‌های ایران را در زمینه هسته‌ای متوقف نمودند.

دکتراحمدی نژاد بابیان اینکه دشمنان ، ملت ایران را درمساله هسته‌ای تحریم کردند وتحت فشار گذاشتند، گفت: ملت ایران و رهبر عزیز با ایستادگی، تلاش‌های دشمنان را ناکام گذاشتند وامروز ایران به فناوری صلح آمیز هسته‌ای دست یافته است.

رییس جمهوری بااشاره به اینکه طبق مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حق داریم به فناوری صلح آمیز هسته‌ای دسترسی پیداکنیم ، یادآور شد: کشورهای صاحب فناوری هسته‌ای بایدطبق مقررات به کشورهای فاقد فناوری کمک کنند.

دکتراحمدی نژاد بابیان اینکه دشمنان تصور می‌کردند بافشار می‌توانند سیاست‌های خود را به مردم ایران تحمیل کنند ، گفت : دشمنان با استفاده از اخباری که از داخل کشور به آنها می‌رسید برای فشار بیشتر به ایران اقدام کردند.

رییس جمهوری باتاکید براینکه از ابتدا معتقد بودیم که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صحیح وطبق قوانین بوده است، افزود: خوشبختانه امروز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نقش خود را بازیافته و به این نتیجه رسیده که در فعالیت هسته‌ای ایران مشکلی وجود ندارد.

دکتراحمدی نژاد بابیان اینکه امروز ایران ، هسته‌ای شده واین فناوری تثبیت شده است ، اظهارداشت: امروز کشورهای مختلف اروپایی، شرقی‌ها و غیرمتعهدها هسته‌ای شدن ایران را پذیرفته‌اند.

رییس جمهوری با بیان اینکه موضوع هسته‌ای ایران از نظر سیاسی تمام شده است ،تصریح کرد:نپذیرفتن حق ایران از سوی یکی دو کشور نیز اهمیتی ندارد.

دکتراحمدی نژاد گفت: ایران طبق مقررات آژانس هسته‌ای آمادگی دارد به همه کشورهادر زمینه دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای آموزش دهد زیرا این فناوری برای ملت‌ها مفید است ونباید انحصاری باشد.

وی با بیان اینکه قدرت‌ها باید اجازه دهند ملت هاازحقوق هسته‌ای بهره‌مند شوند، تصریح کرد: به قدرت‌های زورگو توصیه می‌کنم با ملت‌ها دوست باشند و قانون را بپذیرند ، چرا که دوران زورگویی تمام شده است .

دکتر احمدی نژاد خطاب به قدرت‌های زورگو گفت : اجازه دهید جامعه جهانی و ملت‌ها با صلح و برادری در کنار هم زندگی کنند.

دکتر احمدی نژاد درباره اتهامات اشغالگران به ویژه آمریکا مبنی بر دخالت ایران درعراق خاطر نشان کرد : موضع ایران در قبال عراق کاملا روشن است ، متاسفانه اشتباه می‌کنند و مدام اشتباهات خود را تکرار می‌نمایند و البته خودشان متضرر می‌شوند .

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه ایران نیازی به دخالت در عراق ندارد گفت :ایران و عراق مثل یک ملت واحد می‌مانند و امروز همه بزرگان دینی و مسوولان عراق باایران دوست هستند و روابط جمهوری‌اسلامی ایران با ملت عراق برادرانه و دوستانه است .

وی با تاکید بر اینکه اشغالگران در داخل کشور خود دچار دعواهای سیاسی هستند و با متهم کردن دیگران قصد فرافکنی دارند ، افزود : اینها از راه دور آمده و عراق را اشغال کرده‌اند و هرچه می‌گوییم که کاری در مقابل مردم قدرتمند عراق نمی‌توانید بکنید، گوش نمی‌کنند، منتها شکست را هم نمی خواهند بپذیرند، بنابراین دست به فرافکنی زده و دیگران را متهم می‌کنند.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه اشغالگران ، علت واقعی ناامنی در عراق رامی فهمند ولی خودشان را به نفهمی زده‌اند، یادآور شد: امروز همه سیاستمداران جهان اذعان دارند که قدرت اشغالگران روبه اضمحلال است و بزودی منطقه دچارخلاء قدرت می‌شود اما اشغالگران حاضر نیستند این واقعیت را قبول کنند و ما با توجه به این واقعیات تاکید کردیم که خلاء قدرت در منطقه را خود کشورهای منطقه می‌توانند پرکنند.

رییس شورای عالی امنیت ملی تنها راه نجات اشغالگران و آمریکا را خروج سریع ازعراق دانست و خاطر نشان کرد: اشغالگران تنها یک راه دارند و آن خروج از عراق است و باید بدانند که هر چه بیشتر در عراق بمانند ، ملت عراق جری تر شده و در نهایت مشکلات آنها بیشتر خواهد شد.

وی افزود: اینها فکر می‌کنند اگر از منطقه خارج شوند منطقه دچار عدم‌امنیت خواهد شد، در صورتی که بر این عقیده هستیم که خود اینها عامل اصلی ناامنی هستند واگر ازمنطقه بیرون بروند، دوستی و وحدت بین‌کشورهای منطقه برقرار خواهد شد. این در حالی است که اینها به دنبال تشدیدبحران درعراق هستند و خیال می‌کنند با متهم کردن دیگران به دخالت درعراق می‌توانند چهره پیروزمند به خود بگیرند ولی اشتباه می‌کنند، البته ما حاضریم برای برقراری امنیت در عراق کمک کنیم و دولت عراق هم در این راستا از ما درخواست کمک داشته و ما آماده‌ایم به خروج اشغالگران از عراق کمک کنیم.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت عراق است ، گفت : خوشبختانه روابط دوستی، اقتصادی و فرهنگی مان با عراق روبه پیشرفت است. مابیش از هزارکیلومتر مرز مشترک و با ملت عراق روابط تاریخی و فرهنگی داریم.

دکتراحمدی نژاد با بیان اینکه به آمریکایی‌ها نصیحت می‌کنیم دعواهای سیاسی خود را در کشور عراق دخالت ندهند، افزود: معتقدیم انگلیسی ها هوشمندی به خرج دادند و زودتر فهمیدند که در عراق پیروزی بدست نخواهد آورد و به همین علت بصره را تخلیه کردند. آمریکایی‌ها هم اگر می‌خواهند وجهه‌شان بیش از این خراب نشود باید چنین کاری بکنند.

رییس جمهور در ادامه این گفتگوی زنده، حلول ماه مبارک رمضان را به ملت ایران تبریک گفت و تصریح کرد: بدون تردید ماه رمضان هدیه بزرگ الهی برای موحدان بویژه مسلمانان ومهرورزی و رفع کدورت‌ها درجامعه است.

دکتر "محمود احمدی نژاد" با بیان اینکه خدایی که به همه روزی می‌دهد، درماه مبارک رمضان همه را به میهمانی خود دعوت می‌کند، تاکید کرد: خداوند شب قدر را در ماه مبارک رمضان قرار داده است تاانسان در ماه رمضان به انرژی و توانی دست پیدا کند وبتواند تا ابدیت پرواز نماید.

دکتراحمدی نژاد باتاکید براینکه ماه رمضان ماه جشن و شادمانی است گفت: باید حضور در پیشگاه خدا را در این ماه بیشتر تمرین کنیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه باید فضای دوستی، محبت و دل رحمی درماه رمضان باشد و انسان‌ها به یکدیگر بیشتر مهرورزی کنند، افزود: دراین صورت علاوه برپیشرفت‌های سریع شاهد رحمت وتعالی خواهیم بود.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه درماه مبارک رمضان گناه‌ها و جرم‌ها کم می‌شود، تصریح کرد: ماه رمضان ماه محبت، مهرورزی و رفع کدورت‌ها است.

رییس جمهوری با بیان اینکه ماه رمضان ماه میهمانی خدا برای همه است و لطف خدا برای همه انسانها جاری است، گفت: همه اقشار جامعه باید باهم مهربان باشند و مردم ومسوولان باید با هم مهرورزی کنند.

رییس جمهور به مسئولان سازمان صداوسیما توصیه کرد در ماه مبارک رمضان برنامه‌های شاد و تعالی‌بخش به نمایش در آورند.

کد خبر 31337

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز